Mediateko Oy:n toimitusjohtajaksi Sampsa Savolainen

Sampsa Savolainen


 

Ulkomainosyhtiö Mediateon toimitusjohtaja vaihtuu, kun yrityksen nykyinen toimitusjohtaja ja yrittäjä Teemu Kontkanen siirtyy konsernin kumppanuusjohtajaksi. Uutena toimitusjohtajana aloittaa Sampsa Savolainen.

Sampsa tuntee hyvin Mediateon, sillä hän on toiminut viimeisen vuoden Mediateon tytäryhtiö Supervisualin toimitusjohtajana, missä hän jatkaa myös uuden tehtävän myötä. Sampsalla on vahva, yli 20-vuoden tuntemus mediatoimialasta ja myös mediamyyntiorganisaation johtamisesta. Supervisualille hän siirtyi Bauer Median myyntijohtajan paikalta. 

Sampsa on seurannut Mediateon tekemistä läheltä ja jakaa saman arvopohjan.

”Mediateko on Teemun johdolla onnistunut nousemaan kuopiolaisesta alueellisesta ulkomainosyhtiöstä valtakunnalliseksi kansainvälisten ulkomainosyhtiöiden haastajaksi, joka on onnistunut ratkaisemaan maamme isoimpien brändien markkinoinnillisia haasteita tuloksellisesti. Mediateolla on hieno tarina, johon liittyy vahva asenne, savolaista huumoria sekä erittäin hienoja ihmisiä. Olen hyvin otettu ja kiitollinen valinnastani viedä Mediateon kasvutarinaa eteenpäin. Yhdessä, suunnitelmallisesti ja asiakkaita herkällä korvalla kuunnellen otan tehtävän vastaan.” toteaa Sampsa Savolainen uudesta roolistaan ja tavoitteistaan.

Teemu Kontkanen kommentoi asiaa tuoreeltaan.

”15-vuotta yhtiön peräsimessä on olleet antoisia. Mediateon kasvaessa ympärille on tullut joukko hienoja työkavereita, kumppaneita ja asiakkaita, jotka ovat pystyneet auttamaan meitä kasvun tiellä. Olemme myös kahlanneet läpi monia kasvuyrityksen kriisejä, tunnistaneet kipupisteet ja hakeneet niihin hoitoa. Me on kirjaimellisesti eletty!

Nyt kun olemme murrosiässä, niin tästähän se elämä vasta kunnolla alkaa!

Näiden vuosien aikana olen oppinut paljon niin johtamisesta kuin yrittäjyydestä ja etenkin ihmisyydestä. Olemme tehneet kevään ajan uutta myyntistrategiaa ja prosessin edetessä on pohdittu jokaisen vahvuuksia suhteessa omaan työhön. Olen aina ollut luonteeltani myyjä ja saan nautintoa asiakastyöstä, ideoinnista, ihmisten yhdistämisestä, uuden luonnista ja hyvistä ihmisistä. Koen, että pystyn antamaan eniten Mediateolle ja Supervisualille avaamalla ovia ja rakentamalla meille uutta kumppaniverkostoa, kehittämällä yhteiskuntasuhteita ja olemaan tekemisissä meille tärkeiden sidosryhmien kanssa.”

Mediateko on hyödyntänyt koko historiansa ajan hallitusammattilaisia olennaisena osana yrityksen toimintaa. Nyt tehty muutos on Mediateon hallituksen puheenjohtaja Tomi Merenheimon mielestä luonteva steppi Mediateon tavoitellessa voimakasta kasvua ja markkinaosuutta ulkomainonnassa. Mediateko tekee haastajista voittajia ja myös itse toteuttaa asiakaslupaustaan omassa kehityksessään.

Vaihdos astuu voimaan 7.8.2023 alkaen. 

 

Lähde: MT Mediateko Oy 27.6.2023 

 

Teemu Kontkanen


 

Viking Linen ulkomainontaa Helsingin päärautatieasemalla.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma Säästöpankki Oyj:n toimitusjohtajaksi Karri Alameri

Hanken vihkii kunniatohtoreita

Naisjohtajien osuus Suomessa kasvanut