Svenska Teaternin myynti- ja markkinointijohtajaksi Elli Mäkilä
Elli Mäkilä |
Elli Mäkilä on nimitetty Svenska Teaternin myynti- ja markkinointijohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Mäkilä aloittaa tehtävässään 1. syyskuuta 2022.
Pitkän ja monipuolisen uran media- ja markkinointialalla tehnyt Elli Mäkilä, 43, aloittaa Svenska Teaternin uutena myynti- ja markkinointijohtajana 1.9.2022. Aiemmin Mäkilä on työskennellyt muun muassa Otavamediassa aikakauslehtien vastaavana päätoimittajana ja mediamyynnin johtoryhmässä liiketoimintapäällikkönä, sekä perustamansa markkinointitoimisto Storyboundin toimitusjohtajana. Hän on toiminut useassa kustannus- ja markkinointialan asiantuntijaryhmässä, muun muassa Sisältömarkkinoinnin työryhmän puheenjohtajana IAB Finlandissa, sekä tehnyt useita markkinoinnin ja mainonnan ammattijulkaisuja. Televisio-, kustannus- ja mainosmaailman lisäksi Mäkilä tunnetaan myös kulttuurikentällä, esimerkiksi Tanssin talon hallituksen entisenä varapuheenjohtajana ja puheenjohtajana, sekä esittävien taiteiden ja festivaalitoiminnan markkinoinnin kehittäjänä.
”Aloitin yhteistyön Svenska Teaternin kanssa 1,5 vuotta sitten. Myynnin ja markkinoinnin kehityshanke saatiin onnistuneesti ja loistavalla tiimityöllä maaliin. Kun mahdollisuus jatkaa yhteistä tarinaamme tämän jälkeen avautui, tuntui päätös muutaman nukutun yön jälkeen täysin selvältä. Olen usein luonnehtinut, että minulla on taiteilijan sydän, mutta insinöörin aivot, joten tehtävä tuntuu minulle luontevalta ja erittäin motivoivalta. Olen vaikuttunut teatterin ennakkoluulottomasta halusta tutkia ja kehittää, sekä palvella yhä suurempia ja monimuotoisempia yleisöjä. Eniten arvostan uuden teatteriyhteisöni omistautuneisuutta ja rakkautta itse sisältöön.”
Svenska Teatern kertoi asiasta tiedotteessaan 5.8.2022.
Elli Mäkilä ny försäljnings- och marknadsföringschef på Svenska Teatern
Elli Mäkilä har utsetts till Svenska Teaterns försäljnings- och marknadsföringschef och medlem i ledningsgruppen. Mäkilä tillträder sin tjänst den 1 september 2022.
Elli Mäkilä, 43, som haft en lång och omväxlande karriär inom medie- och marknadsföringsbranschen, börjar som Svenska Teaterns nya försäljnings- och marknadsföringschef den 1 september 2022.
Tidigare har Mäkilä bland annat arbetat på Otavamedia som chefredaktör, som affärschef i ledningsgruppen för medieförsäljning och som vd för marknadsföringsbyrån Storybound som hon grundat. Hon har medverkat i flera expertgrupper inom förlags- och marknadsföringsbranschen, bland annat som ordförande för Content Marketing Working Group på IAB Finland. Mäkilä har även publicerat flera professionella marknadsförings- och reklampublikationer. Utöver tv-, förlags- och reklamvärlden är Mäkilä även känd inom kulturområdet, till exempel som tidigare vice ordförande och styrelseordförande för Tanssin talo (Dansens hus), och som utvecklare av marknadsföring för scenkonst och festivaler.
“Jag inledde samarbetet med Svenska Teatern för 1,5 år sedan. Vårt gemensamma utvecklingsprojekt inom försäljning och marknadsföring slutfördes framgångsrikt och med ett fantastiskt teamarbete. När möjligheten att fortsätta vår gemensamma historia öppnade sig, kändes beslutet helt självklart efter några dagars betänketid. Jag har ofta sagt att jag har en konstnärs hjärta men en ingenjörs hjärna, så uppgiften känns naturlig och väldigt motiverande för mig. Jag är imponerad av teaterns fördomsfria vilja att utforska och utvecklas, samt att betjäna en allt större och mer mångsidig publik. Det jag värdesätter mest i min nya teatergemenskap är engagemanget och kärleken till själva innehållet.”
Kommentit
Lähetä kommentti