Tori.fi:n myyntijohtajaksi Ville Saxén

Ville Saxén. Kuva: Tori.fi


 

Tori.fi:n uusi myyntijohtaja on Ville Saxén. Hän siirtyy Danske Bank Finlandista ja vastaa jatkossa Tori.fi:ssä kaupallisista kumppanuuksista. Tori tarjoaa niin brändeille kuin pk-yrityksillekin mahdollisuuden tavoittaa suomalaiset kuluttajat digitaalisen ostopolun alkuvaiheessa, jolloin haaveillaan uudesta hankinnasta, vertaillaan hintoja ja seurataan tarjontaa. Tori.fi on vastuullinen kauppa-alusta, joka yhdistää käytetyn ja uuden tavaran myynnin. 

 

Suomen suurin kauppapaikka Tori.fi ja Tori Autot ovat saaneet uuden myyntijohtajan. Ville Saxén aloitti työssään maaliskuun puolivälissä. Saxén siirtyy Tori.fi:lle Danske Bankin Suomen organisaatiosta, jossa hän vastasi kumppanuuksien kehittämisestä. Saxén on työskennellyt aiemmin myös Clear Channel Finlandilla ja hänellä on vahva kokemus media-alalta.

 

– Kiertotalous itsessään ja käytetyn tavaran liikkuminen on vastuullisuutta. Tulevaisuudessa brändit osoittavat vastuullisuutta myös jälkimarkkinaan osallistumisella ja aktiivisella kulutustottumusten ohjaamisella, sanoo Saxén Torin tiedotteessa 22.3.2021.

 

Suomalaisen kuluttajan ostopolku alkaa yhä useammin käytetyn tavaran kaupasta ja Saxén näkeekin, että kuluttajat haluavat kestäviä ja vastuullisesti tuotettuja tuotteita. 

 

– Massiivinen jälkimarkkina todistaa, että kestävä ja vastuullisesti tuotettu on nyt haluttua. Kyse on siitä, miten yhdistämme brändit vertaiskauppaan. Second hand -markkina kertoo tuotteiden jälleenmyyntiarvon ja -markkinan – vastuulliset brändit eivät voi olla olematta mukana tässä markkinassa, Saxén painottaa.

 

– Vastuullisuus on Tori.fi:n ydin. Tärkeimpänä vastuullisuuden mittarina Torissa seurataan vuosittain vertaiskaupan ympäristövaikutusta: viime vuonna Torin kautta suomalaiset säästivät lähes 200 000 tonnia hiilidioksidipäästöjä. 

 

Jälkimarkkina on vastuullisuusteko

 

Kaikilla second hand -ratkaisuilla vaikutetaan suoraan paitsi brändin haluttavuuteen myös vastuullisen kuluttamisen lisääntymiseen. Ja kulutustottumukset taas pakottavat brändit yhä kestävämpiin valintoihin. Brändien second hand -markkina luo mielikuvaa laadukkaiden tuotteiden jälleenmyyntiarvosta ja -kysynnästä. Laadukkailla tuotteilla on aktiivinen jälkimarkkina, jossa kannattaa olla mukana. Sen voi tehdä Tori.fi:ssä.

 

– Halusimme Villen mukaan hänen vahvan media- ja ratkaisumyynnin taustansa vuoksi. Oikotie ja Tori.fi yhdistyivät viime kesänä ja tarjoavat nyt kumppaneilleen erittäin vaikuttavan ja tavoittavan digitaalisen ympäristön, Torin liiketoimintajohtaja Jenni Tuomisto toteaa.

 

Tori.fi:ssä on kuukausittain 3 miljoonaa yksittäistä kävijää ja rahaa liikkuu vuosittain yli 730 miljoonaa euroa kuluttajalta toiselle. Korona on vauhdittanut vertaiskauppaa entisestään ja kasvu näyttää jatkuvan. Vuonna 2020 Toria käytettiin 431 miljoonaa kertaa, joka on 32 prosenttia enemmän kuin edeltävänä vuonna.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Oma Säästöpankki Oyj:n toimitusjohtajaksi Karri Alameri

Hanken vihkii kunniatohtoreita

Naisjohtajien osuus Suomessa kasvanut